5 Aralık 2008 Cuma

Iyi bayramlar..


Herkese iyi bayramlar diliyorum.Dostluklarin unutuldugu bu zamanda umarim kapinizi calip bayraminizi kutlayacak birileri hep olur..
Gecen hafta gelen arkadas grubum icin yaptigim klasik bir tatli olan etimek tatlisinin tarifini veriyorum cok begenildi gercekten cok lezzetliydi..Tarif benim teyzemden aldigim eski bir tarifti fakat portakal agaci sitesinden de biraz destek aldim bu konuda..


Malzemeler:
10 adet tuzsuz etimek
2 su bardagi tozseker
2 su bardagi sicak su
750 gr sut
3 kasik un
2 kasik nisasta
1 vanilya

Ustu icin:
1 paket krem santi
1 bardak soguk sut
Hindistancevizi

Yapilisi:

1-Tuzsuz etimekleri dikdortgen bir borcama dizin. 1.5 bardak tozsekeri bir tencereye alip biraz karamelize edip,ustune sicak suyu bosaltalim ve iyice karistirip eritelim.Bu karisimi etimeklerin uzerine dokelim.
2-Sutu bir tencereye bosaltip icine unu,nisastayi ,kalan yarim bardak sekeri ve vanilyayi ekleyip iyice karistirarak muhallebi yapalim.Bu muhallebiyi de etimeklerin uzerine dokelim.
3-Son olarak 1 bardak soguk sutle 1 paket krem santiyi iyice cirpalim ve muhallebinin uzerine dokelim.Biraz soguyunca bolca hindistan ceviziyle susleyebilirsiniz.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Edacım merhaba,

Tavsiyen üzerine etimekli ttlıyı yaptım.Gerçekten çok lezzetli.Benim gibi tatlıyı çok sevmeyenler için ideal.Çok hafif ve leziz.
Yeni tariflerini heycanla bekliyorum canım...

Eda dedi ki...

Afiyet olsun canim benim icinde ideal tatlilar arasina girdi misafir gelse de bir an once yapsam diye bekliyorum :)